Wiele osób w dzisiejszych czasach nudzi się wszechobecnymi reklamami przeróżnych produktów. Reklamy występują dosłownie wszędzie, na ulicach, w mediach, w gazetach, stanowią krótsze lub dłuższe przerywniki we wszelkich audycjach radiowych i telewizyjnych. Nierzadko promują całkiem ciekawe produkty, jednak przez to, że są tak wszędobylskie, praktycznie nikt nie chce się nimi zainteresować. Specjaliści od reklamy wymyślili stawianie na przypadkowość, czyli wpisywanie niejako reklamy w otoczenie, ukazywanie jej mimochodem i tak, by nie wydawała się zniechęcająca. Kluczem do uzyskania najlepszych efektów jest wykorzystanie czegoś świeżego i oryginalnego. Powinno być to również coś, co dość dobrze wpisze się w znany odbiorcy krajobraz (jeśli oczywiście mówimy o reklamie trójwymiarowej, rzeczywistej, która może mieć swoje odzwierciedlenie również w wybranych mediach). Świetnym pomysłem wydają się być balony z nadrukiem, ponieważ wywołują u większości osób bardzo pozytywne skojarzenia, poza tym są kolorowe i nie wydają się być gdziekolwiek wrzucane na siłę. Połączenie balonów z odpowiednio wykonanym, czytelnym nadrukiem reklamowym stanowi gwarancję, że przekaz na pewno trafi do docelowej grupy odbiorców, jak również być może rzuci się w oczy jeszcze innym osobom. Balony z nadrukiem to niedrogi i wyjątkowo przyjemny sposób przyciągnięcia uwagi potencjalnych klientów produktów i usług. Wykonuje się je dość łatwo przy niskim koszcie hurtowym, w dodatku sam materiał na takie balony nie musi charakteryzować się jakąś super jakością. Dość dobrze do tego celu nadają się zwyczajne balony, ważne jest jednak, by zachowywały trwały kolor nawet wystawione na działanie różnych warunków atmosferycznych. Balony reklamowe muszą bowiem nierzadko wisieć w różnych punktach tworząc mobilne dekoracje lub też być używane w formie przedmiotu do zabawy przez dzieci w różnym wieku. Nadruk nie powinien się ścierać czy też zniekształcać, gdyż od jego prezencji nierzadko zależy powodzenie całego procesu reklamowania. Gdy balony reklamowe stanowią bardziej potężne konstrukcje, zazwyczaj jakość materiału, z którego się je wykonuje, automatycznie wzrasta. Tu również jednak trzeba zwracać uwagę na kwestię oddziaływań słońca czy deszczu, bo wyblakła ekspozycja będzie wyglądała na niedbałą i może wywołać przeciwny efekt do zamierzonego. Dzięki stosowaniu nowoczesnych farb oraz preparatów do impregnacji można takim skutkom zapobiec, gdyż jeśli już wystąpią, najczęściej oznacza to konieczność zmiany „nośnika” reklamy.