Nie bój się czekoladek reklamowych
Ostatnie badania przyniosły bardzo ciekawe informacje na temat tego, jak współcześni przedsiębiorcy patrzą na czekoladki reklamowe. W badaniu wzięli udział właściciele małych i średnich firm, którzy rocznie na promocję wydają w granicach kilku tysięcy złotych. Osoby odpowiedzialne za eksperyment przygotowały dla nich pytania. Mieli oni odpowiedzieć na to, jakie gadżety najchętniej są w ich firmie kupowane do celów reklamowych. Jak się okazało, tylko w jednym przypadku na piętnaście wśród udzielonych odpowiedzi pojawiły się czekoladki reklamowe. O czym to świadczy? Między innymi o tym, że spora liczba klientów ma pewne obawy, czy czekoladki są odpowiednim dla nich wyborem. Dlaczego tak się dzieje? Czy słodycze reklamowe to rzeczywiście taka ryzykowna decyzja, aby jej unikać? A może w świadomości klientów zakodowane jest, że czekoladki reklamowe to niezbyt trafny pomysł, który może przynieść więcej szkód niż korzyści? Nie sądzimy. Nasze doświadczenie mówi, że wykorzystując czekoladę reklamową do promocji firmy, można dzięki temu uzyskać więcej korzyści niż strat.
Aby przekonać niedowiarków do tego, że warto mieć czekoladki firmowe w swojej firmie, postanowiliśmy zapytać przypadkowo spotkanych ludzi. Zadaliśmy im pytanie: z czego bardziej by się Państwo ucieszyli? Z otrzymania długopisu firmowego czy kilku czekoladek reklamowych w promocyjnym opakowaniu? Aż 80% ankietowanych odpowiedziało, że większą radość sprawiłyby im czekoladki reklamowe, ale wyłącznie te dobrej jakości. Gadżety firmowe pokroju długopisy nie są już tym, co może w jakikolwiek sposób kusić klientów do skorzystania z oferty danej firmy. Tym bardziej, że wiele z nich nieświadomie wpędza się w pułapkę niskich cen, czyli wybiera produkty tanie i kiepskiej jakości. Tak jest w przypadku wspomnianych długopisów. Stawiając na ilość, a nie jakość, kupują olbrzymi ilości tanich i kiepskich długopisów, które niszczą się, zanim wkład zostanie do połowy wyczerpany. Trudno na miejscu klientów sądzić, że taka firma zaskoczy pozytywnie jakością oferowanego produktu lub usługi.
Mając czekoladki reklamowe, nie musimy się o to martwić. Są to produkty bardzo wysokiej jakości, które swoim smakiem i estetyką niejednokrotnie zaskoczyły najbardziej wymagających klientów. To wszystko pozwala sądzić, że coraz bardziej uświadamiani przedsiębiorcy, w końcu się przekonają że czekoladki reklamowe nie są tak złym wyborem, jak do tej pory mogło im się wydawać na podstawie własnych, bezpodstawnych osądów.