Delikatne balony, mogą wytrzymać bardzo wiele. Jednak podobnie jak inne produkty, tak i one mają swoje granice wytrzymałości. Gdzie się znajdują? Co robić, aby balony reklamowe nam nie pękały? Wielokrotnie byliśmy świadkami tego, jak zbyt mocno pompowane balony pękały pod wpływem dużego ciśnienia. Towarzyszył temu duży huk, wprawiający ludzi w konsternację. Z pewnością pękające balony reklamowe nie są punktem programu, na który ktoś szczególnie by oczekiwał. Tym bardziej warto się dowiedzieć, jak obchodzić się z balonami, aby takie przypadki zdarzały nam się jak najrzadziej. Podpowiadamy co robić, aby balony reklamowe nie pękały i służyły nam przez maksymalnie długi czas.

Oto podstawowe pytanie – jak długo pompować balony? Ile powietrza jest im potrzebnego, aby uzyskać ładny, okrągły kształt? Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta. Niektóre balony reklamowe, zwłaszcza te, które wykonane zostały z nieco grubszego lateksu, siłą rzeczy posiadają większą wytrzymałość. Możemy wówczas sobie pozwolić na to, aby pompować je bardziej. Dzięki temu zdobywamy większe możliwości wykonania czytelniejszych nadruków.

Pompowanie siłą płuc daje nam w rzeczywistości mniejszą kontrolę nad tym, jak wiele powietrza jest wtłaczane do balonu. Znacznie lepiej do tego celu nadają się automatyczne pompki elektryczne. Można w nich zaprogramować ilość wtłaczanego powietrza. Dzięki temu rozwiązaniu mamy pewność, że wszystkie nasze balony będą posiadały jednakowe wymiary. Jest to ważne, jeśli chcemy uzyskać ładny efekt. Nie ma bowiem nic gorszego, niż sala przystrojona w balony reklamowe, z których każdy ma inną wielkość. Trudno wtedy mówić o naprawdę ładnym efekcie. Pompki nie są drogie w zakupie. Możemy je mieć w cenie około kilkudziesięciu złotych. Wybierając, warto zwrócić jednak na ich wydajność. Im większą pompka posiada moc, tym szybciej można nią napełnić balony w większej ilości sztuk. Obsługiwanie pompki nie jest trudne i polega tak naprawdę na użyciu jednego przycisku. Ilość dozowanego powietrza możemy wybierać na dwa sposoby. Poprzez wskazanie rozmiaru pompowanego balonu lub ręcznie określając ilość powietrza. W tej drugiej metodzie warto wcześniej przeprowadzić serię testów. Dadzą nam one odpowiedź na pytanie, kiedy balony reklamowe uzyskują swoją optymalność pojemność i wytrzymałość.

Jeżeli zamierzamy pompować balony z nadrukiem na miejscu imprezy, musimy zrobić jeszcze jedną rzecz – zapewnić elektryczność do działania pompki. A to niekiedy nie jest proste. Zwłaszcza wtedy, kiedy impreza odbywa się w miejscu odludnym, w którym nie można się podpiąć do istniejącej sieci elektrycznej. Wówczas warto zakupić specjalny generator.